Enota Sapramiška je ena izmed nenadomestljivih hiš Vrtca Pedenjped Novo mesto, kjer z navdušenjem, predanostjo in strokovnostjo sprejemajo malčke vseh starostnih skupin. V tej hišici že leta prepletajo kurikularne vsebine s programom NTC sistem učenja. Pestre vsebine, s katerimi spodbujamo gibalni in miselni razvoj malčkov, so obenem tudi dejavnosti, ki razvijajo številne spretnosti in s tem pridobivanje samostojnosti.
Veliko vlogo v dobro načrtovani igri in dejavnostih za otroke ima gotovo vzgojiteljeva ustvarjalnost, predanost delu in neustavljiva želja, da vse znanje, ki ga ima posreduje otrokom. Kar ponudimo otrokom, ponudimo tudi staršem, saj skupaj z medsebojno pomočjo, spoštovanjem in poslušanjem oz. slišanjem drug drugega ustvarjamo spodbudno učno okolje za naše malčke. Uspešno sodelovanje in pristen odnos med starši in vzgojitelji otroci čutijo. Tako je na videz »majhna stvar« v njihovih srcih še kako pomemben dejavnik za celosten razvoj. Le tako se jim bo zdelo vredno vztrajati, se potruditi in razmišljati s svojo glavo.
Nemalokrat se pri vnašanju novih konceptov in sodobnih pedagoških pristopov vzgojitelji vprašamo – kako, kaj, zakaj ter kljub številnim izobraževanjem težko smiselno pripravimo dejavnost, ki naj bi jo izvedli z otroki. Nekaterim vse to predstavlja izziv, ki vzbudi ustvarjalnost in radovednost po spoznavanju novega. Spet drugi počasneje prihajajo do rešitev in odgovorov na zastala vprašanja, vendar z vztrajnostjo, kolegialno spodbudo ter pomočjo vselej uspejo. Ključne so tri stvari. Poglobitev v strokovno literaturo, ki sodoben oz. nov koncept opredelijo, aktivno razmišljanje o vsebinah in vključevanje le-teh v prakso ter izmenjava izkušenj med strokovnimi delavci. S tem se osebni nabor idej in znanj bogati, kar pripomore k razumevanju stvari in navsezadnje vzbudi zaupanje v moč delovanja.
Vsaka dobro načrtovana in premišljena igra s strani vzgojitelja ima svoj smisel. Je način izkustvenega učenja, ki obogati otrokov vsakdan, je kažipot njegovemu uspešnemu reševanju problemov in pridobivanju znanja na nadaljnjih življenjskih poteh.
Verjamem, da vsi vzgojitelji pri svojem delu vedno znova čutimo, da je otrok, ki riše, zamišlja in sestavlja – ustvarjalen; da je otrok, ki uživa v igri s prijatelji – družaben in socialno spreten; da je otrok, ki prepeva – čuteč in v sebi nosi srčnost.
Vse to in še mnogo drugega moramo spoštovati, razumeti in pri otroku spodbujati in vselej povedati staršem. Vsi otroci so enkratni in neponovljivi, so naš največji zaklad. Zato vse kar naredimo, to napravimo z mislijo na njihovo srečo, veselje in vsestransko dobrobit.
V spodnji galeriji ste vabljeni k ogledu dejavnosti, ki vključujejo NTC elemente ter zajemajo različna področja otrokovega razvoja.
(Pripravila Suzana Nedić)