
“Vidiš, takole izgleda pri nas v vrtcu!”
Strokovno izhodišče za pripravo vzgojno-izobraževalnega dela v našem vrtcu je Kurikulum za vrtce. V njem so opredeljena načela in cilji, ki jim sledimo pri načrtovanju, izvajanju in vrednotenju vzgojno-izobraževalnega dela. Vzgojno-izobraževalno delo zajema igro in usmerjene igralne dejavnosti, skozi katere se prepletejo elementi dnevne rutine skladno z načeli kurikula. Dejavnosti potekajo v igralnicah in v drugih prostorih vrtca, na igriščih vrtca ter na organiziranih sprehodih in dejavnostih izven vrtca. Obseg posameznih dejavnosti znotraj dnevnega reda v oddelkih, ki ga načrtujejo vodje oddelkov v dnevnem okviru, se spreminja. Odvisen je od vrste dejavnosti, ki potekajo znotraj kurikula oddelka, starosti otrok, prilagaja se letnemu času in vremenu. Strokovni delavci skrbijo, da delo z otroki temelji na izkustvenem učenju v sožitju z bogastvom, ki ga ponuja naravno okolje. Ob aktivni vlogi otrok se dejavnosti prepletajo in otroci v procesu izobraževanja tako pridobivajo na vseh področjih. Otrokom omogočamo, da z vsakodnevno igro in izkustvenim učenjem odkrivajo, prepletajo in povezujejo spoznanja z različnih področij: gibanja, jezika, narave, družbe, matematike in umetnostnih področij dela. Enakovredno vključujemo tudi medpodročne dejavnosti, kot so moralna vzgoja, vzgoja za zdravje, okoljska vzgoja, družbeno/socialna vzgoja in etika v vzgoji. Strokovno delo popestrimo z različnimi dodatnimi in obogatitvenimi dejavnostmi ter z nudenjem nadstandardnih programov.
Glede na dolžino programa v našem vrtcu izvajamo:
- dnevne programe, ki trajajo od 6 do 9 ur in so namenjeni otrokom od 11 mesecev starosti do vstopa v šolo;
- poldnevni program, ki traja od 4 do 6 ur in ga izvajamo samo v Enoti Pikapolonica.
Glede na starostna obdobja oblikujemo:
- oddelke prvega starostnega obdobja, v katere so vključeni otroci od 1 do 3 let;
- oddelke drugega starostnega obdobja, v katere so vključeni otroci od 3 do 6 let.
Programi za otroke s posebnimi potrebami:
Znotraj programa za predšolske otroke izvajamo dva programa za otroke s posebnimi potrebami, ki imajo odločbo o usmeritvi:
- program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo,
- prilagojen program za predšolske otroke – razvojni oddelek.
Kurikulum za vrtce opredeljuje naslednja področja dejavnosti v vrtcu: gibanje, jezik, umetnost, družbo, naravo in matematiko.
Ritem vrtca in čas, ki ga otroci preživijo v vrtcu:
ODDELKI 1–2 LETI | ODDELKI 2–3 IN 2–4 LET | ODDELKI 4–6 LET |
5.30–8.00
Prihod otrok in individualna igra |
5.30–8.00
Jutranji prihod, igre po želji otrok, jutranje razgibavanje, igra v manjših skupinah, združeni oddelki |
5.30–8.00
Jutranji prihod, igre po želji otrok, jutranja telovadba, pogovorni krog, igra v manjših skupinah, združeni oddelki |
8.00–8.30
Jutranji zajtrk in nega za najmlajše, vpis otrok, popis diet |
8.00–08.30
Zajtrk, nega, jutranji vpis otrok in popis diet |
8.00–8.30
Jutranja higiena, zajtrk in umivanje zob, vpis otrok in popis diet |
8.30–10.00
Načrtovane dejavnosti ter igra otrok, bivanje na terasi, igrišču ali v drugih prostorih, opazovanje in spremljaje otrok |
8.30–10.00
Načrtovane dejavnosti ter igra otrok, bivanje na terasi, igrišču ali v drugih prostorih, opazovanje in spremljanje otrok |
8.30–10.00
Načrtovane dejavnosti, aktivne delavnice, igre v kotičkih, bivanje na prostem, sprehodi, obiski predstav, razstav, izleti ali pohodi ter organizirane usmerjene dejavnosti otrok |
10.00–10.30
Nega, dopoldanska malica |
10.00–10.30
Nega, dopoldanska malica |
10.00–10.15
Dopoldanska malica |
10.30–12.00
Nega, počitek in umirjene dejavnosti |
10.30–11.45
Načrtovane dejavnosti ter igra otrok, bivanje na terasi, igrišču ali v drugih prostorih, usmerjene načrtovane dejavnosti |
10.15–12.15
Načrtovane dejavnosti ter igra otrok, bivanje na terasi, igrišču ali v drugih prostorih, usmerjene načrtovane dejavnosti, spremljanje in opazovanje otrok |
12.00–12.45
Kosilo |
11.45–12.15
Kosilo |
12.15–12.45
Higiena pred obrokom, kosilo |
12.45–14.30
Popoldanske dejavnosti, organizirane dejavnosti, igra v kotičkih po želji otrok in odhod domov. |
12.15–14.30
Nega, počitek in umirjene dejavnosti |
12.45–14.30
Aktiven počitek otrok
|
14.30–14.45
Popoldanska malica |
14.30–14.45
Popoldanska malica |
14.30–14.45
Popoldanska malica |
14.45–16.00 (16.15 ali 17.00)
Organizirane dejavnosti znotraj vrtca, igre po želji otrok, možnosti gibanja na prostem in odhod domov |
14.45–16.00 (16.15 ali 17.00)
Organizirane dejavnosti znotraj vrtca, igre po želji otrok, gibanje na prostem in odhod domov, združevanje oddelkov in možnosti sodelovanja v organiziranih ponujenih popoldanskih dejavnosti (zunanji izvajalci) |
14.45–16.00 (16.15 ali 17.00)
Organizirane dejavnosti znotraj vrtca, igre po želji otrok, gibanje na prostem in odhod domov, združevanje oddelkov in možnosti sodelovanja ponujenih organiziranih popoldanskih dejavnosti (zunanji izvajalci) |
– Dnevni potek (še posebej v začetku šolskega leta) prilagodimo potrebam in posebnostim otrok; prav posebej smo pozorni na starost otrok, zato se lahko tudi posamezne dejavnosti spremenijo glede na predvideni čas.
– Glede na število otrok ob koncu poslovalnega časa (po 15. uri) otroke združujemo v t. i. združenih igralnicah. – V poletnih mesecih in medprazničnih dneh se zaradi zmanjšanega števila prisotnih otrok združujemo po oddelkih in tudi enotah. O združevanju oddelkov ste starši predhodno obveščeni. – Združevanje otrok medoddelčno bo potekalo zgolj po potrebi ter skladno z navodili in priporočili NIJZ-ja in MIZŠ-ja za preprečevanje okužb s koronavirusom in glede na epidemiološko sliko. |