Otrok je ali bo kmalu star 6 let in jeseni bo odšel v šolo. V sodelovanju s šolami iščemo poti in načine, kako narediti ta prehod čim mehkejši, da bi se otrok počutil varno, umirjeno in prijetno. V ta namen načrtujemo povezovanje in sodelovanje z osnovnimi šolami, zunanjimi strokovnimi ustanovami in vami, starši.
Nekaj informacij o vpisu
- Vpis v osnovno šolo poteka v mesecu februarju za naslednje šolsko leto.
- Starši vpišete v 1. razred osnovne šole otroka, ki bo v koledarskem letu, v katerem bo začel obiskovati šolo, dopolnil 6 let.
- Večina šestletnih otrok odide v šolo. Za nekatere pa starši ugotavljate, da niso pripravljeni na vstop v šolo. Starši ob vpisu v šolo predlagate odložitev šolanja za eno leto.
- Vrtec seznanite z vlogo za odložen vstop otroka v šolo. Oddajte vzgojitelju ali pošljite na upravo vrtca Vlogo za ohranitev mesta 2024-2025
- Ravnatelj šole imenuje komisijo, ki ugotavlja pripravljenost otroka na šolo in odloči o odloženem vstopu ter sklep o odločitvi posreduje staršem. Fotokopijo sklepa pošljete na upravo vrtca ali oddajte vzgojitelju.
Starši, ki dvomite, da bo otrok zmogel program šole, o tem govorite z vzgojiteljem vašega otroka na pogovornih urah. Pogovarjajte se o lastnostih otroka, njegovi samostojnosti in opravljanju nalog, da se boste do vpisa lažje odločili, ali je utemeljeno in potrebno predlagati odložen vstop otroka v šolo. Podrobnejše usmeritve dobite tudi pri svetovalni delavki.
Otroke bomo pripravljali na šolo na več načinov.
- Otroci bodo spoznavali šolo in delo v njej (ogled, obiski, pogovori, igra vlog …).
- Z dejavnostmi bodo razvijali spretnosti in lastnosti, ki jih potrebujejo za življenje in učenje.
- Spremljali bomo otrokov razvoj (prednostna naloga).
- Uvajali bomo NTC sistem učenja.
- Iskali bomo nove možnosti v sodelovanju z drugimi ustanovami.
Starši si želite, da bi bil vaš otrok pripravljen na šolo in bi bil uspešen pri učenju. Vsaka spodbuda, pa naj bo ta na področju fizičnega, razumskega, socialnega ali čustvenega razvoja, ki jo otrok doživlja od rojstva dalje, je priprava na življenje in učenje. Znotraj tega razvije veliko lastnosti, navad in sposobnosti, ki jih bo potreboval za uspešno delo v šoli. Razvoj je celosten in tudi otrok deluje v šoli kot celostna osebnost, zato težko govorimo o pripravi otroka na šolo ločeno od skrbi za njegov celostni razvoj.
Da bi starši in vzgojitelji starejših otrok uskladili razvojna prizadevanja, bomo organizirali drugi roditeljski sestanek. Na njem boste izvedeli, katere cilje si vzgojitelji zastavljajo pri delu z otroki v tem letu. Želimo si, da nas starši pri vzgoji otrok podprete pri razvijanju samostojnosti, delovnih in socialnih navad, koncentracije, pozitivne samopodobe, z družinskim branjem, bivanjem na prostem in omejitvijo pri gledanju televizije in uporabo računalnika …
Vsak otrok je enkratna osebnost, tako v kombinaciji svojih lastnosti kot tudi v tempu razvoja. Cenimo in dopuščamo to različnost. Prevelika pričakovanja in naloge, ki jim otrok še ni dorasel, lahko povzročijo slabo samopodobo pri otroku. Vrtec in starši moramo imeti v predšolskem obdobju zahteve in pričakovanja prilagojena otrokovim razvojnim značilnostim. Igra je najboljši način za vsestranski razvoja otroka.