V povezavi z zunanjimi strokovnimi ustanovami, ki delujejo na mednarodni, državni in lokalni ravni, v Vrtcu Pedenjped Novo mesto izvajamo več skupnih projektov.
MEDNARODNI PROJEKTI:
NOVO!
DIGITRAJNI UČITELJ
NOV SVET – NOVA ŠOLA – NOV VRTEC
Digitrajni učitelj je inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v izobraževanju na področjih digitalne, trajnostne in finančne pismenosti ter vzpostavlja aktivne samoučeče se skupnosti. Šolski center Novo mesto, kot del Konzorcija šolskih centrov, je odgovoren za izvedbo projekta za naš vrtec. V projekt bo do leta 2026 vključenih 60 % strokovnih delavcev vrtca.
NOVO!
Projekt NovIKroG
Glavni cilj projekta je vzpostavitev lokalnega krožnega ekosistema skozi razvoj trajnostnega krožnega poslovnega modela v javnih zavodih v Mestni občini Novo mesto. V model se skozi sistem zelenega in krožnega javnega naročanja vključujejo podjetja, ki ponujajo produkte (izdelke in storitve) s povečano rabo lokalnih naravno obnovljivih materialov, uporabo sekundarnih virov, možnostjo vzdrževanja, popravljanja, obnavljanja in recikliranja proizvodov. V okviru projekta bomo sodelovali z Mestno občino Novo mesto in ostalimi ustanovami glede možnosti povečanja krožnega gospodarstva v javnih zavodih ter zelenega naročanja.
NOVO!
ERASMUS+/K2 – DIGITAL UPGRADE OF ECEC THROUGH EMPOWERING PRE-PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND CHILDREN WITH STEAM & ROBOTICS SKILLS
RIC Novo mesto se v sodelovanju s ciprsko organizacijo prijavlja na razpis Erasmus +, KA210 SCH, strateška partnerstva (manjša sodelovalna partnerstva). Gre za aktivnosti razvoja izobraževalnega gradiva in usposabljanja vzgojiteljev s področja robotike in za implementacijo v program za otroke stare od 4+. V projektu bomo sodelovali kot formalni partner. Program je namenjen našemu aktivnemu sodelovanju pri razvoju izobraževalnega gradiva in izobraževalne platforme, pripravi in izvedbi usposabljanja vzgojiteljev, pilotnemu programu robotike za otroke (in starše) ter drugim aktivnostim za razširjanje rezultatov projekta. Sodelujoče organizacije bomo prek projektnega sodelovanja pridobile nova znanja in izkušnje pri delu z robotki. Projekt se bo izvajal v oddelkih 4–6 in 5–6 v centralni Enoti Pedenjped.
REPUBLIŠKI PROJEKTI:
VITR za 2030 – Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, Podnebni cilji v vzgoji in izobraževanju, ter Evropski okvir kompetenc za trajnostnost
Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj je uresničevanje ciljev trajnostnega razvoja (VITR za 2030). VITR je vseživljenjski proces, sestavni del kakovostne vzgoje in izobraževanja, ki izboljšuje kognitivne, socialne in emocionalne ter vedenjske učinke vedenja. VITR za 2030 poudarja, da področje VIZ prispeva k uresničevanju ciljev trajnostnega razvoja.
VITR je prepoznan kot ključni dejavnik pri doseganju vseh ciljev trajnostnega razvoja in dosega svoj namen s preoblikovanjem družbe. V projektu kot javni zavod sodelujemo prvič. Z izvajanjem dejavnosti in projektnimi vsebinami smo v zavodu sledili vsebinam in ciljem VITR, krepili vrednote in izvajali različna tematska področja.
Cilj projekta je pregledati namene in vrednote vzgoje in izobraževanja ter preusmeriti poučevanje in učenje po celotni vertikali izobraževanja k trajnostnemu razvoju ter okrepiti vzgojo in izobraževanje ter učenje pri vseh aktivnostih, ki spodbujajo trajnostni razvoj.
Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije
Preživljanje časa v gozdu ima za otroke številne pozitivne učinke. Otroci so v naravi manj obremenjeni, svobodneje razmišljajo in so zato bolj ustvarjalni. Otrokom gozdni teren omogoča naravno gibanje, kar vpliva pozitivno na razvoj možganov in posledično motoričnih in učnih sposobnosti. V gozdu se otroci lažje umirijo, so bolj sproščeni in lažje gradijo medsebojne odnose. Preko igre pridobivajo raznolike veščine potrebne za vsakdanje življenje. Preživljanje časa v naravi v vsakem vremenu vpliva ugodno na zdravje otrok. Otroci pridobijo pristen stik z naravo ter jo zato boljše razumejo. Otroci razvijajo občutek za odgovornost do narave, jo bolj cenijo in varujejo. Aktivnosti bomo zvajali v gozdičku Vidkov raj pri Enoti Videk in v t. i. Fit parku v Enoti Ostržek v oddelkih 4–5, 4–6 in 5–6 vseh enot našega vrtca. Poudarek pri izvajanju bo na količini obiska gozda in v stalno urejeni učni poti z elementi vključenosti vseh projektnih vsebin – Fit pedagogike in NTC-ja.
Z igro do prvih turističnih korakov
je turistični projekt, v okviru katerega najmlajši v vrtcu odkrivajo znamenitosti svojega kraja. Namen projekta je odkrivanje, čutno doživljanje in raziskovanje posebnosti, raznolikosti, izjemnosti v domačem okolju; spoznavanje domačega kraja kot turističnega kraja (zanimivosti, lepote kraja); spoznavanje značilnosti okolja, ki so pomembne za lokalno skupnost, in podobno. Letošnja rdeča nit projekta je OKUSNI ZAKLADI: Lokalni kulinarični spominki s trajnostnim pridihom!
Ker postaja kulinarični turizem čedalje pomembnejši segment turističnega sektorja tudi v Sloveniji, bodo vključeni oddelki v projekt na osnovi izbrane teme oblikovali slasten spominek, ter tako s tem pripomogli k večji prepoznavnosti določene destinacije. Spominek bo odražal bistvo kraja in njegove kulinarične tradicije. Pri ustvarjanju lokalnega kulinaričnega spominka bodo uporabili lokalno pridelane sestavine ter tradicionalne kulinarične prakse in recepte. Projekt je namenjen otrokom, starejšim od 3 let. V projekt smo vključeni že 15. leto.
Nacionalni mesec skupnega branja (6.NMSB 2023, 8.9.-8.10.23)
Branje je prvi korak, ki ga kot otroci naredimo v svet znanja, literature, besed. Daje nam vez s svetom, možnost komuniciranja, obiskovanja tako kulturnih kot izobraževalnih in športnih dejavnosti, ki se odvijajo v vsakdanjem življenju. Branje odraslih otroku, ki nima razvitih bralnih veščin je prvi korak, da otrok spozna besede in dobi motivacijo za branje. Naša naloga je, da opolnomočimo starše jih vabimo in povabimo k branju z otrokom.
Nacionalni mesec skupnega branja (NMSB) bo potekal od 8. septembra do 8. oktobra 2023. Sodelovali bomo s celoletnimi bralnimi krožki za otroke in odrasle v povezavi s Knjižnico Mirana Jarca Novo mesto. V tem času bodo v dopoldanskem času po enotah potekale različne dejavnosti: izvedba kamišibaj predstav, ogled predstave, obisk knjižnice v enoti, igre slušnega in fonološkega zavedanja, spoznavanje črk, spodbujanje staršev da berejo otrokom in skupaj z otroki doma, branje pravljic in nadaljevanje le-teh, spodbujanje otrok k obnavljanju večkrat slišanih pravljic.
Tradicionalni slovenski zajtrk
V okviru projekta Tradicionalni slovenski zajtrk bomo v petek, 17. novembra 2023, obeležili dan slovenske hrane. Ta dan bodo otroci in zaposleni uživali v zajtrku, ki bo sestavljen iz masla, mleka, medu, kruha in jabolka lokalne pridelave. Hkrati se bodo otroci spoznavali s tradicionalno slovensko hrano, postopki pridelave in pomenom zdrave prehrane.
Letošnja osrednja tema je kruh, ki ga bomo povezovali z žiti in z izdelki iz žit. Potekal bo pod sloganom »Kruh za zajtrk – super dan!«.
Teden otroka
Osrednja tema Tedna otroka, ki bo potekal od 2. do 8. oktobra 2023, bo »ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI«. Radovednost pomeni zanimanje za različne stvari. Vodi nas k odkrivanju sveta okoli nas in raziskovanju znanja. Ko smo radovedni, se “aktiviramo” in začnemo raziskovati tisto, kar nas zanima. Z radovednostjo napredujemo, prihajamo do novega znanja, novih izkušenj in spoznanj. Otroci kažejo radovednost s spraševanjem ter željo po odkrivanju nečesa novega. Otroci so radovedni do vsega, kar počnejo, kar opazujejo. Skozi igrivo raziskovanje zadovoljijo svojo radovednost in jo na ta način razvijajo.
Projektne vsebine programa Teden otroka v našem vrtcu izvajamo že vrsto let na ravni celotnega vrtca v vseh 41 oddelkih. Dejavnosti v Tednu otroka bomo povezali s prednostno nalogo vrtca (kulturno in umetniško ustvarjanje), jezikom in trajnostnim razvojem. Dejavnosti bodo zasnovane tako, da bodo v otrocih zbujale radovednost in željo po spoznavanju novih stvari.
Šport in špas
Namen projekta ŠPORT in ŠPAS je oživljanje nekdanjih vrednot, kot so istočasno tudi druženje več generacij, medgeneracijsko sodelovanje in solidarnost. Poudarek je na sodelovanju, gibanju in zdravem načinu življenja. Cilj tega projekta je izboljšanje medgeneracijskega sodelovanja s poudarkom na prenosu znanja iz generacije v generacijo in nazaj ter celoletno spodbujanje ukvarjanja s športom, gibanje, redne gibalne aktivnosti, jutranja telovadba in skupno preživljanje prostega časa. V projekt se vključujejo otroci, vsi zaposleni v vrtcu, starši, strokovnjaki in predstavniki lokalne skupnosti že osmo leto. Vsebine programa bomo združili v izvedbo športnega dne na snegu, predvidoma januarja ali februarja 2024.
Ekošola
V Vrtcu Pedenjped Novo mesto smo se v šolskem letu 2020/2021 vključili v projekt Ekošola kot način življenja. Ekošola je projekt Evropskega združenja in je sestavni del prizadevanj Evropske unije za okoljevarstveno izobraževanje. V Sloveniji poteka projekt EKOŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA.
Ekovrtec je sestavni del projekta EKOŠOLA in predvsem EKO-BIO ODDELKA V CENTRALNI ENOTI VRTCA PEDENJPED.
V okviru projekta bomo z vsebinami zgodnjega naravoslovja, kot programsko dejavnostjo, vplivali na vzgojno-izobraževalno delo otrok z namenom razvijanja vrednot, odnosa do narave, okolja in družbe. Otroci bodo spoznavali in doživljali naravno okolje prek projektnega pristopa proučevanja naravoslovnih vsebin. Glavni cilj projekta Ekovrtec je vzgoja otroka, da skrb za naravo in okolje postane del njegovega življenja.
Varno s soncem
Osnovni namen projekta je, da otroke in preko njih tudi njihove starše seznanimo s pomenom pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem sončnih žarkov ter otroke naučimo in jih spodbujamo k upoštevanju pravilnega samozaščitnega ravnanja. Starše s projektom seznanimo na uvodnih roditeljskih sestankih, na začetku poletja pa še z obvestili o zaščitnih sredstvih, ki so potrebna za varno bivanje na igrišču. Na vidno mesto izobesimo plakate s slikovnimi priporočili ter starše pozovemo, da svoje otroke že zjutraj namažejo ter jim dajo ustrezno pokrivalo. V program so vključeni vsi oddelki našega vrtca. Projekt bomo v našem vrtcu pričeli izvajati maja 2024. Otroci se bodo skozi usmerjene dejavnosti in med igro na prostem naučili varovanja pred škodljivi posledicami sončnih žarkov.
NOVO!
DEKD in TKD 2023 (23. september 2023 – 7. oktober 2023)
(Redka in dragocena znanja, spretnosti in pozabljeni poklici)
S temo Redka in dragocena znanja, spretnosti in veščine se tudi naš vrtec s sodelovanjem v projektu pridružuje širši vseevropski temi Nesnovna kulturna dediščina (Living heritage), in sicer v tiste kategorije dediščine, ki po Konvenciji o varovanju nesnovne kulturne dediščine vključujejo tradicionalne obrti in gospodarske veščine ter znanja in prakse o naravi in svetu. Redka in dragocena tradicionalna znanja, spretnosti, obrti in poklici izginjajo. Dediščina je ključna za raznolikost našega življenja, naše identitete. Tradicionalne veščine in znanja so zagotovo ključnega pomena za to, kar nas opredeljuje in predstavlja kot edinstvene v tem globalnem svetu. Projekt bodo izvedli strokovni delavci Enote Metka. Otroci bodo spoznali poklic kamnoseka, kiparja in mizarja.
NOVO!
Teden umetnosti v šoli in vrtcu
(20. maj 2024 – 26. maj 2024)
Umetnost v izobraževanju ima ključno vlogo pri celostnem razvoju otrok. Spodbuja ustvarjalnost, kritično razmišljanje, izražanje čustev in čustveno inteligenco ter razvija širok razpon veščin in sposobnosti, ki so pomembne za uspešno življenje v družbi nasploh.
Med 20. in 26. majem 2024 bo v slovenskih šolah in vrtcih potekal peti Teden umetnosti v šoli in vrtcu 2024, katerega poslanstvo je prav spodbujanje ustvarjalnosti, sodelovanja in povezovanja, empatije, trajnosti in proaktivnosti. Medresorski projekt temelji na petih ključnih stebrih, ki izhajajo iz povezovanja učiteljev, prečnega načrtovanja vsebin, razvoja učečih se skupnosti, evalvacije dosežkov ter ozaveščanja pomena in vloge umetnosti v izobraževanju. V okviru Unescovega svetovnega tedna umetnosti (Arts Education Week) se v slovenskih vrtcih ter osnovnih in srednjih šolah zvrstijo številni dogodki, povezani z različnimi umetniškimi zvrstmi.
Projekt ponuja otrokom ter njihovim mentorjem in mentoricam priložnost, da se odzovejo na aktualna družbena vprašanja, ter jih nagovarja v duhu dialoga in dejavnega iskanja rešitev k izzivom sodobnega časa.