Odhod v vrtec je prelomni dogodek tako za otroka, kot za ostale člane družine. Prva ločitev od staršev za več kot nekaj ur in odhod med množico vrstnikov je vsekakor izkušnja, na katero se je treba pripraviti. Otroci niso glede prilagajanja nič drugačni od odraslih. Potrebujejo čas in hvaležni so, če jim pri prilagajanju nekdo pomaga. Pomoč pri uvajanju jim da občutek, da so sprejeti in da v novi situaciji niso sami.
Mesec september je v vrtcu obdobje uvajanja otrok. V tem času se otroci ob pomoči in podpori odraslih postopno privadijo na spremembe, ki so nastale z novim šolskim letom. Za otroke, ki prvič vstopajo v vrtec, zlasti najmlajše, je to čas, ko se počasi prilagodijo novim odnosom in novemu okolju. Kljub močni navezanosti na starše morajo vključiti v svoj vsakdan nove osebe – vzgojitelje (pod izrazom mislimo vzgojitelje in vzgojitelje – pomočnike vzgojiteljev obeh spolov). Namen uvajanja je širitev otrokove navezanosti s staršev na vzgojitelja. Navezanost na nove osebe nastaja počasi in postopoma. Otrok si v tem času najde »pomembno osebo« v vrtcu, ki bo vsaj v določeni meri nadomeščala starše.
Za otrokovo ustrezno navezovanje je nujno potrebno sodelovanje staršev in strokovnih delavcev v oddelku. S sodelovanjem se vzpostavi zaupanje, ki je temelj dobrih odnosov.
Zadnji teden v mesecu avgustu bomo izvedli uvodni roditeljski sestanek za starše otrok starih od 1 do 2 let.. Na njem vas bomo seznanili z organizacijo vrtca, predstavitvijo dejavnosti in programom vrtca. Vzgojitelji bodo starše novincev povabili na individualni razgovor.
Protokol uvajanja otrok v Vrtec Pedenjped Novo mesto, šolsko leto 2023/2024
Za podrobnejše informacije o uvajanju si lahko preberete Protokol uvajanja 2023-24
V nadaljevanju vam predstavljamo okvirni model uvajanja. Napisani čas je le približen, da si starši lažje predstavljate potek procesa. Na podlagi pogovora z vzgojiteljem boste prejeli konkretnejše informacije o postopku uvajanja.
PRVO STAROSTNO OBDOBJE (starost otrok od enega do treh let)
- PRVI DAN UVAJANJA: Otrok in eden od staršev prideta v vrtec za krajši čas. V copatih vstopita v igralnico. Oče oziroma mama ostane z otrokom in mu dovoli, da raziskuje igralnico.
- DRUGI DAN UVAJANJA: Otrok in eden od staršev prideta v vrtec in vstopita v igralnico. Ko se otrok zaigra, se oče oziroma mama odmakneta od otroka v del igralnice ali na hodnik.
- TRETJI DAN UVAJANJA: Poteka podobno kot drugi dan, le da gredo starši iz igralnice za malo daljši čas.
- ČETRTI DAN UVAJANJA: Oče oziroma mama preda otroka pri vratih igralnice vzgojitelju. Otroka obrne od sebe, ga izroči vzgojitelju in odide. Otroci ostanejo v vrtcu predvidoma za uro in pol.
- PETI DAN UVAJANJA: Oče oziroma mama preda otroka ob prihodu pri vratih igralnice in pride po njega tako kot četrti dan.
DRUGO STAROSTNO OBDOBJE (starost otrok od tretjega do šestega leta)
Vzgojitelj bo starše otrok novincev povabil na osebni pogovor, na katerem se dogovorite o tem, kako bo otrok prve dni prihajal v vrtec. Priporočamo, da starejši otroci prve dni v vrtcu ne spijo, ampak gredo domov pred kosilom ali po njem.
Staršem otrok priseljencev, ki v družinah govorijo drug materin jezik, priporočamo, da podaljšajo čas uvajanja otroka v vrtec. Otroci zaradi nerazumevanja jezika in prihoda v drugačno kulturno okolje, doživljajo večje stiske. Starši prilagodijo uvajanje otrokovim potrebam. Prvi teden naj bo otrok v vrtcu dve uri, drugi teden tri ure, če to zmore… . Starši sodelujejo z vzgojiteljem in se sproti dogovarjajo o potrebah otroka in času bivanja otroka v vrtcu.
Ko se bo otrok privadil na vrtec, bo rad prihajal k nam. Skupaj nam bo uspelo!