Koncept pedagoškega dela po NTC sistemu vzgoje
Program NTC učenja je pedagoški pristop, ki temelji na spoznanjih o razvoju in delovanju možganov: starše, vzgojitelje in učitelje sistematično usmerja k tistim igralnim dejavnostim z otroki, ki še posebej dobro vplivajo na nastajanje in utrjevanje možganskih povezav v času njihovega najintenzivnejšega razvoja, to je od rojstva do približno 10. oziroma 12. leta starosti. Program razvija funkcionalno razmišljanje ter preprečuje težave pri kasnejšem učenju v šoli, pri otrocih razvija pozornost, koordinacijo, motoriko, grafomotoriko, slikovno pomnjenje in pomnjenje z asociacijami. Z izvajanjem iger po metodi NTC sistem učenja se krepi otrokova inteligenca in množijo se otrokove možganske povezave. Otroci program doživljajo kot igro, strokovni delavci pa zelo hitro opazijo učinke dela. Naše strokovno delo na področju NTC učenja nadgrajujemo v smislu zagotavljanja celostnega pristopa z opolnomočenjem mlajših strokovnih delavcev in s predstavitvami primerov dobre prakse ter mreženjem z ostalimi vrtci po Sloveniji. V vrtcu imamo osnovan tim strokovnih delavcev, ki enotno in smiselno usmerja in povezuje aktivnosti z NTC področja, v stroki pa se posvetuje z avtorjem sistema NTC učenja, nevrofiziologom dr. Rankom Rajovićem.
Procesno spremljanje otrokovega razvoja
Cilj procesnega spremljanja v vrtcu je spremljanje posameznega otroka v njegovem celostnem razvoju (telesni, kognitivni, jezikovni, čustveni, gibalni razvoj), spodbujanje otrok k aktivnemu sodelovanju pri vzgojno-izobraževalnih dejavnostih in pridobivanju pomembnih informacij o značilnosti otrokovega razvoja. Strokovni delavci v svoje delo načrtno vključujejo formalno podporo oziroma načrte dela o spremljanju razvoja in napredka otrok kot podporo svojemu delu, da lahko prisluhnejo slehernemu otroku pri spremljanju njegovega razvoja. V razvojnoprocesnem načrtovanju sta ključni aktivna vloga otroka in aktivna vloga vzgojitelja. Učenje poteka v takem učnem okolju, v katerem otrok samostojno raziskuje, razmišlja in reflektira. Strokovni delavci pri svojem delu opažajo, da je prisotnost elementov formativnega spremljanja otrokovega razvoja dober pokazatelj napredka otrok v njihovem razvoju ter samega učenja. Starši so o napredku otroka obveščeni na pogovornih urah. Otrok je v procesu spremljanja deležen več pohvale in spodbude. Proces spremljanja se izvaja v vseh oddelkih vrtca.
NOVO!
Montessori pedagogika
»POMAGAJ MI, DA NAREDIM SAM« je eden temeljnih načel v Montessori pedagogiki, ki jo je pred več kot sto leti z opazovanjem in odkritji pri delu z otroki začela ustvarjati Marija Montessori. Njena metoda dela, skrbno pripravljeni materiali, spodbudno okolje in mirnost vzgojitelja so elementi, ki otroku omogočajo, da se razvija v svojem tempu, na področjih svojega najobčutljivejšega obdobja razvoja in sledi svoji notranji intuiciji. Otroci imajo v pripravljenem okolju možnost izbire materialov, ki zajemajo področja jezika, matematike, umetnosti, znanosti, gibanja in vsakdanjega življenja. Vzgojitelj je tisti, ki z opazovanjem otroka spodbuja, da razvija svoje skrite potenciale v čim večji meri, postane samostojen in odgovoren otrok, ki ve, kaj želi, to naredi in pri tem doživlja ugodje in veselje. Elemente Montessori pedagogike bomo v šolskem letu 2022/23 pilotno uvajali v oddelku pet- do šestletnikov v Enoti Videk.