
Otrokom omogočamo celovit razvoj sposobnosti
Koncept pedagoškega dela po NTC sistemu vzgoje in
Program NTC učenja je pedagoški pristop, ki temelji na spoznanjih o razvoju in delovanju možganov: starše, vzgojitelje in učitelje sistematično usmerja k tistim igralnim dejavnostim z otroki, ki še posebej dobro vplivajo na nastajanje in utrjevanje možganskih povezav (t. i. sinaps med nevroni) v času njihovega najintenzivnejšega razvoja, torej od rojstva do približno 10. oziroma 12. leta starosti. Program razvija funkcionalno razmišljanje ter preprečuje težave pri kasnejšem učenju v šoli, saj pri otrocih razvija pozornost, koordinacijo, motoriko, grafomotoriko, slikovno pomnjenje, pomnjenje z asociacijami. Program, ki ga vodimo, je zasnovan tako, da pri otrocih aktivira dodatne potenciale in jim skozi igro olajša sprejemanje novih znanj. NTC metode omogočajo otrokom v procesu učenja aktivirati svoje neizkoriščene zmogljivosti. Program je dinamičen in prežet z novimi spoznanji nevrofiziologije in našimi izkušnjami iz praktičnega dela z otroki. Elemente NTC sistema učenja vnašamo v vsakodnevno vzgojno-izobraževalno delo z otroki, kjer upoštevajoč starost in razvoj otrok izvajamo dejavnosti za stimulacijo razvoja sinaps, spodbujanje razvoja asociativnega mišljenja in v tretji fazi spodbujanje razvoja funkcionalnega mišljenja.
Kakovost za prihodnost vzgoje in izobraževanja – KzP
Kakovost vzgoje in izobraževanja je izpolnjevanje potreb in pričakovanj, ki se kažejo v rezultatih, znanju, spretnostih in sposobnostih otrok. Je učenje sistema celotnega pristopa ali aktivnosti, ki vodijo v povečanje zadovoljstva vseh udeležencev v vzgoji in izobraževanju. V Vrtcu Pedenjped Novo mesto se strokovno osredinjamo na razvojno naravnanost otrok in zaposlenih ter posledično tudi staršev. Lahko govorimo o razvojni profesionalni usmerjenosti na vseh področjih, ki vodi v razvoj in kakovost vrtca oziroma odličen vrtec, ki je naš dolgoletni cilj.
Za zagotavljanje večje kakovosti tako na vzgojno-izobraževalnem področju kot tudi vseh ostalih področjih dela smo uvedli nove inovativne pristope, učenje igranja na glasbene inštrumente, učenje tujega jezika, računalništva, šivanja. Nadaljevali bomo z uvajanjem inovacij in izboljšav ter z vodenjem na podlagi procesov in dejstev, osredotočeni bomo na uporabnika (družine), skrbeli bomo za nenehen razvoj zaposlenih in vključenost v celoten proces. Pripravili smo Poslovnik kakovosti, ki ga dopolnjujemo z dolgoročnimi cilji zavoda. Nadaljevali bomo z izvedbo notranje presoje po priporočenih smernicah za pridobitev certifikata Kakovost za prihodnost v vzgoji in izobraževanju.
Sproščanje, pomirjanje, empatija in zavedanje sebe – SPEZ
Za najmlajše otroke (od enega do treh let starosti) je navajanje na vrtec in življenje v njem čustveno zahtevno in naporno. Tega se v Vrtcu Pedenjped Novo mesto zavedamo, zato bomo že peto leto s konkretnimi pristopi pri delu z otroki in zaposlenimi uvajali in izvajali program Sproščanje, pomirjanje in energiziranje z glasbo. Bivanje v skupini vrstnikov prinaša med drugim trenutke, ko otrok čuti osamljenost, žalost, strah in stres. Kadar je otrok daljši čas v stiski, se poruši ravnotežje v njegovem telesu in neredko oslabi tudi njegov imunski sistem. Njegove možgane in telo preplavi stresni hormon kortizol. Če otroka potolažimo in pomirimo, se raven kortizola zopet zniža.
Na področju dela z otroki nadaljujemo s predvajanjem izbrane glasbe v oddelkih, pripovedovanjem pravljic, zgodb ob glasbi in igranjem na himalajske posode, z izvajanjem starih slovenskih izštevank, prstnih in rajalnih iger, izvajanjem dejavnosti za sproščanje, prepevanjem pesmi s pomočjo NTC metode – pesmi v slikah. Osem igralnic smo opremili s kakovostnimi zvočniki, kjer s predvajanjem glasbe ob prihodih in odhodih otrok ter med nekaterimi dejavnostmi pripomoremo k sproščanju in pomiritvi otrok. K vsebinam dodajamo izmenjavo dobrih praks, strokovno razpravo na temo Spanje v oddelkih 1–2, delavnico sproščanja in izražanja prek glasbe.
Formativno spremljanje otrokovega razvoja
Formativno spremljanje pri otrocih je zagotavljanje ustrezne podpore za otrokov razvoj in učenje. Spodbuja razvoj njegovih veščin učenja in razvoj metakognitivnih strategij. Strokovni delavci sistematično podpirajo otroke pri učinkovitem učenju, kar prispeva k večji kakovosti učenja in poučevanja ter boljšim učnim dosežkom.
Formativno spremljanje zajema tri dejavnike: učenje, ki je osredinjeno na otroka, profesionalno rast strokovnih delavcev in vključevanje staršev za otrokov optimalen razvoj in napredek. V ta namen smo razvili posebne obrazce, prek katerih spremljamo otrokov razvoj na različnih področjih in s tem tudi nudimo podporo staršem pri vzgoji otrok. Strokovni delavci pri svojem delu opažajo, da je prisotnost elementov formativnega spremljanja otrokovega razvoja v prvem in drugem starostnem obdobju dober pokazatelj napredka otrok v njihovem razvoju ter tudi samega učenja. Starši so o napredku otroka obveščeni na pogovornih urah, več pohvale in spodbude pa je deležen tudi otrok v procesu spremljanja.