
Otrokom omogočamo celovit razvoj sposobnosti
Koncept pedagoškega dela po NTC sistemu vzgoje
Program NTC (Nikola Tesla Center) učenja je pedagoški pristop, ki se osredotoča na razvoj možganov pri otrocih skozi igro in dejavnosti, ki spodbujajo razmišljanje, reševanje problemov in kreativnost. Vključevanje jezikovne vzgoje v sistem poučevanja po metodi NTC za predšolske otroke je pomembno, saj je predšolsko obdobje ključno za razvoj jezikovnih sposobnosti. Izvajamo ga v vseh enotah in oddelkih. V šolskem letu 2024/2025 bomo v okviru NTC koncepta otrokom brali in z njimi soustvarjali zgodbe, se igrali z besedami in zvokom, uporabljali uganke in zagonetke, jih učili pesmi in plesov, razvijali in krepili besedišče, ritem jezika in pomnjenje besed. S kombinacijo kognitivne stimulacije, asociativnega učenja in motivacijske igre bomo jezikovno vzgojo vključili v predšolsko izobraževanje po metodi NTC. Primere dejavnosti s poudarkom na jezikovnih vsebinah bomo predstavili januarja 2025 na PEDENJNTC ŠPORTNEM DNEVU.
Fit pedagogika
Fit pedagogika je učna strategija, ki temelji na pomenu besede fit: biti v dobri psihofizični kondiciji. Zajema metode, ki otrokom v procesu učenja omogočajo psihofizično ravnovesje in posledično kakovostnejše učenje. V ospredje Fit pedagogika postavlja učenje v gibanju, gibanje skozi igro in funkcionalno raven znanja. Skladno s cilji projekta bo v šolskem letu 2024/25 poudarek na implementaciji, spremljanju in evalvaciji Fit pedagogike, Fit vsebin in aktivnosti v redni učni proces. Elementi koncepta se bodo izvajali skozi celo šolsko leto v vseh enotah in oddelkih vrtca. V januarju 2025 načrtujemo tudi izvedbo Fit predavanja za starše.
Procesno spremljanje otrokovega razvoja
Načela formativnega spremljanja že nekaj let poglobljeno spoznavamo in vpeljujemo v prakso prek študijskih srečanj Zavoda RS za šolstvo. V nasprotju s sumativnim spremljanjem, ki se nanaša na stanje razvoja v določeni točki, je pri formativnem spremljanju v ospredju procesni vidik, torej spremljanje otrokovega razvoja skozi daljše časovno obdobje. Vključuje pet elementov: načrtovanje ciljev in kriterijev uspešnosti, dokaze oziroma dosežke, povratne informacije, vodenje dejavnosti in samovrednotenje. Učinkovito spremljanje in priprava kakovostnega poročila sta nujna za načrtovanje ustrezne podpore, ki jo otrok potrebuje za razvoj in učenje. Učenje opredeljujemo kot spreminjanje posameznika pod vplivom izkušenj, zato bodo strokovni delavci v oddelkih svojo lastno prakso združili s svetovalno službo vrtca.
Sproščanje, pomirjanje, empatija in zavedanje sebe – SPEZ
Že sedmo leto bomo v vseh enotah vrtca izvajali pedagoški pristop sproščanje, pomirjanje in energiziranje z glasbo. Namenjen je izboljševanju dela na področju uvajanja otrok v vrtec ter večanju dobrega počutja in psihofizičnega zdravja otrok in zaposlenih. V namen dobrega počutja med drugim uporabljamo tudi glasbo. Predvajana kakovostna glasba s frekvencami ugodno vpliva na otroke in mu omogoča stik z umetniškimi izkušnjami. Glasbo povezujemo z delom na vseh kurikularnih področjih. Glasbo predvajamo kot napoved dnevne rutine, kar zlasti v uvajalnem času daje otrokom občutek varnosti. Na področju dela z otroki bomo nadaljevali s pripovedovanjem pravljic, zgodb ob glasbi in igranjem na himalajske posode, z izvajanjem starih slovenskih izštevank, prstnih in rajalnih iger, izvajanjem dejavnosti za sproščanje, prepevanjem pesmi s pomočjo NTC metode – pesmi v slikah. S predvajanjem glasbe ob prihodih in odhodih otrok ter med nekaterimi dejavnostmi pripomoremo k sproščanju in pomiritvi otrok.
Montessori pedagogika
Z namenom, da bi kar največje število otrok in njihovih staršev dobilo kakovostno priložnost doživeti in spoznati pristop Montessori, smo že leta 2021 v našem vrtcu v en oddelek otrok vpeljali elemente Montessori pedagogike. Ob modelnem oddelku vsako leto širimo vsebine koncepta na vse otroke ter izobraževanja za strokovni kader.
Vsebine koncepta POMAGAJ, DA NAREDIM SAM bomo v šolskem letu 2024/2025 še naprej izvajali v oddelku pet- do šestletnikov v Enoti Videk.